Twee nieuwe partners bij Grant Thornton: Isabel Derison & Emmanuel Mariage

Derison en Mariage versterken verder Grant Thorntons positie van full-service bedrijfsadviseur in Belgiƫ

De verdere groei van Grant Thornton Belgium, de adviseur met expertise in audit, accountancy, tax & legal en bedrijfsadvies, zet zich door met de benoeming van twee nieuwe partners: Emmanuel Mariage en Isabel Derison. Deze versterking draagt bij aan de verdere verbreding van Grant Thorntons dienstverlening en ondersteunt de verdere uitbreiding van de regionale expertise. Hun aanstelling brengt het totaal aantal partners binnen de organisatie op 24.

12633_016_Dann_Low.jpg

Isabel Derison wordt Partner Business Risk Services

Isabel Derison (40) start als Partner Business Risk Services. Ze heeft tijdens haar carrière al een ruime ervaring opgedaan als auditor. Ze begon als externe auditor bij KPMG en ging vervolgens als interne auditor bij SD Worx aan de slag. De voorbije vijf jaar zette ze de interne auditfunctie op bij het Ziekenhuis Netwerk Antwerpen (ZNA). Daarnaast is ze sinds vorig jaar ook voorzitter bij het Belgisch Instituut van Interne Auditoren (IIA), de grootste beroepsvereniging van interne auditors in België.

Haar ervaring en de frisse kijk die ze heeft op audit, governance en risicobeheer vormen de basis om bedrijven op maat te adviseren. De toekomstige focus ligt vooral op de ontwikkelingen en trends waar bedrijven van wakker liggen.

‘Ik merk dat er voor bedrijven veel uitdagingen en vragen rijzen rond de aanpak en het verzekeren van compliance binnen thematieken zoals duurzaamheid, ook wel bekend onder het acroniem ESG (Environment – Social - Governance), digitalisering of de implementatie van de EU-klokkenluidersregeling*. Vanuit Business Risk Services willen we vooral risico’s en uitdagingen vertalen in zekerheden en opportuniteiten’, voegt Isabel Derison nog toe.

Emmanuel Mariage wordt partner Direct Tax

Emmanuel Mariage (46) wordt partner Direct Tax. Ook hij startte zijn carrière bij KPMG, maar dan als fiscaal adviseur. Hij zette zijn loopbaan verder bij De Witte-Viselé Associates (DWVA), dat in 2017 aansloot bij het netwerk van Grant Thornton en van waaruit hij intern doorgroeide tot partner.

‘De aansluiting van DWVA paste in de strategie van Grant Thornton om hun adviesdiensten in de Waalse regio verder te ontwikkelen’, aldus Emmanuel Mariage. ‘Vandaag hebben we nog steeds dezelfde doelstelling. We bieden in die regio een sterk niveau van accountancy en fiscale dienstverlening aan.’

‘Bovendien hebben we in de loop der jaren de nodige expertise ontwikkeld in de optimalisering en vermindering van onroerende voorheffing en plaatselijke belastingen voor ondernemingen die in het Waalse Gewest gevestigd zijn. Mijn ambitie is om onze dienstverlening in het Waalse landsgedeelte nog verder uit te breiden, voornamelijk in de provincies Waals-Brabant en Namen.’

Beide benoemingen sluiten aan bij groeistrategie van Grant Thornton

‘De benoeming van Isabel en Emmanuel kadert volledig in de groeistrategie van Grant Thornton’, stelt Ria Verheyen, Managing Partner van Grant Thornton Belgium. ‘Onze klanten staan voor talrijke uitdagingen. We investeren heel concreet in mensen om onze dienstverlening, zowel binnen de verschillende businessdomeinen als geografisch, verder uit te bouwen.’

‘Emmanuel en Isabel brengen ons met hun expertise de nodige extra kennis en ervaring bij. Mede dankzij hun benoeming kunnen we de verdere uitbreiding van ons dienstenaanbod verwezenlijken.’

*Deze klokkenluidersregeling creëert een wettelijk kader voor de bescherming van bijvoorbeeld werknemers, stagiairs of leveranciers, in een werkgerelateerde context, die anoniem of individueel informatie melden over inbreuken op de toepasselijke wetgeving of het bedrijfsbeleid.

kopieer tekst artikel