-
Waarderingen
Voor organisaties die betrokken zijn bij een transactie, geschil, fusie, overname of herstructurering zal de waarde van de betrokken onderneming en haar activa een belangrijke commerciële overweging vormen. Een duidelijk en doordacht beeld van de respectieve waarde is in zulke situaties dan ook essentieel.
-
Due diligence onderzoek
Het due diligence-onderzoek brengt de risico's in kaart en onderzoekt mogelijke financiële, fiscale, juridische of operationele valkuilen. Wij bieden robuuste due diligence-diensten aan, die duidelijk zijn afgestemd op de vereisten van onze klanten.
-
Onafhankelijk advies bij overnames
Wilt u uw bedrijf verkopen of liever door een overname laten groeien?
-
Vennootschapsrechtelijke reorganisaties
De hertekening van je groepsstructuur kan een aanzienlijke kostenbesparing en/of efficiëntieverbetering betekenen. De herstructureringen van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen (fusie, splitsing, inbreng of overdracht van bedrijfstak, ...) bezorgen u de juridische middelen om dit te bewerkstelligen.
-
Juridische begeleiding
Fusies en overnames betekenen een uitdaging voor dynamische organisaties. Als manager of ondernemer wil je die uitdaging langs alle kanten bekijken om de beste voorwaarden te bekomen. Daarom werken onze professionals bij fusie-, verkoop- of overnametrajecten op basis van integraal procesmanagement.
-
Transfer pricing
Onze experten helpen uw transfer pricing te documenteren en uw intra-groepstransacties en rapportering te organiseren. Zij ontwerpen en implementeren transfer pricing structuren, zowel voor lokale als voor internationale ondernemingen.
-
Global mobility services
Internationale tewerkstelling is een standaard praktijk geworden in het hedendaagse HR-beleid. Niettemin roept dit zowel bij de expat als bij de werkgever verschillende vragen op.
-
International tax & VAT
Uw onderneming is reeds internationaal actief of u overweegt de stap naar het buitenland te maken, dan wil u voortdurend uw inspanningen maximaliseren. Is nationale wetgeving inzake vennootschapsbelasting al complex, dan dragen buitenlandse regels en internationale fiscale wetgeving daar nog verder toe bij.
-
IFRS-rapportering
IFRS-rapportering voor internationale groepen en kmo’s
-
Financial statement audit
Als grote organisatie bent u wettelijk verplicht om een commissaris te benoemen die verslag uitbrengt aan de algemene vergadering over de (geconsolideerde) jaarrekening.
-
Agreed upon procedures
Als ondernemer of manager kan u specifieke werkzaamheden toevertrouwen aan uw bedrijfsrevisor. De aard, de omvang en de reikwijdte van deze werkzaamheden of procedures worden steeds in onderling overleg overeengekomen.
-
IFRS-rapportering
De Europese IFRS-normen (International Financial Reporting Standards) zijn sinds 2005 verplicht voor beursgenoteerde ondernemingen in de Europese Unie. Echter, ook voor niet-beursgenoteerde bedrijven of kmo’s bieden deze normen specifieke voordelen.
-
Wettelijke opdrachten
Bij belangrijke gebeurtenissen legt de Vennootschapswet uw onderneming verplichtingen op inzake controle en rapportering. In welke gevallen is een rapportering vereist?
-
Transaction advisory services
Als onafhankelijke adviseurs verlenen onze transactiespecialisten onafhankelijk advies. Zij focussen op de volledige transactiecyclus en niet alleen op de financiële elementen ervan. Een onafhankelijke due diligence is in het belang van de koper én de verkoper.
-
Restructuring
Op basis van onze “to-the-point” analyses identificeren wij samen met u de gepaste herstructureringsmogelijkheden om kasstromen, resultaten en balansposities op korte termijn te helpen verbeteren.
-
Risicobeheer en compliancebeheer
Wat zijn de risico's voor mijn onderneming? Welke stappen moet ik ondernemen om deze risico's te vermijden? Onze business-risk-adviseurs helpen je graag op weg.
-
Interne audit
Een doeltreffende interne auditfunctie helpt dynamische organisaties risico’s beter te beheren en deze om te zetten in opportuniteiten.
-
Cyber risk services
Elke dag evolueren de dreigingen op het gebied van cybersecurity en gegevensprivacy. Het is essentieel om de dreigingen te herkennen, uw blootstelling te begrijpen, uw prioriteiten in evenwicht te brengen en een allesomvattende respons te formuleren. Wij bieden ondersteuning bij het aanpakken van zowel wereldwijde als lokale behoeften op het gebied van cybersecurity en privacy compliance. We beoordelen de risico's van cyberaanvallen en de maturiteit van beveiligingsprogramma's, en we adviseren en implementeren oplossingen op het gebied van personeel, proces en technologie om informatieactiva te beschermen. Neem contact met ons op voor een gedegen strategie waarmee u proactief de cyberrisico's kunt beheren, zowel binnen als buiten uw organisatie. Wij staan klaar om u te helpen uw toekomst te waarborgen.
-
Data-analyse & process mining
Bedrijven beschikken over enorm veel data en die hoeveelheid informatie neemt bovendien elke dag toe. Een dieper inzicht verwerven via data-analyse kan de waarde, de commerciële uitdaging en de mate van inzicht in het bedrijf doen toenemen.
-
Procesoptimalisatie en interne controles
Toekomstbestendige organisaties moeten regelmatig hun strategieën en doelstellingen herzien en daarbij hun tactieken, processen, interne controles en systemen optimaliseren.
-
Fraude en integriteit
Fraudeurs worden steeds inventiever en kunnen verschillende strategieën toepassen afhankelijk van de zwakke punten van hun doelwit. Daarom is het van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat in uw organisatie het juiste niveau van preventieve maatregelen tegen frauderisico's aanwezig is.
-
Sustainability & Impact services
Hoe maak ik duurzaamheid echt onderdeel van mijn strategie? Hoe realiseer ik waardevolle impact? Hoe krijg ik grip op klimaat gerelateerde risico’s en kansen? Wij kunnen u helpen in uw ESG journey.
-
Klokkenluidersdienstverlening
Een klokkenluidersprogramma helpt uw organisatie zowel bij de preventie van fraude maar ook de snelle detectie van fraude. Op die manier kan u fraudeverliezen beperken en zelfs vermijden.
-
Vennootschapsbelasting
Het vereist voortdurend management en opvolging om uw organisatie aan de verplichtingen van de fiscale wetgeving te doen voldoen. Onze adviseurs staan u bij met advies op maat, assisteren bij onder andere aangifteverplichtingen of nemen uw volledige complianceproces in handen.
-
Btw
Ons team full-time BTW-specialisten kan u ondersteunen in verschillende domeinen, van advies en risicomanagement tot implementatie en optimalisatie. Naast advies bieden we ook assistentie en support: we kunnen u tevens helpen bij het vervullen van formaliteiten.
-
International tax & VAT
Uw onderneming is reeds internationaal actief of u overweegt de stap naar het buitenland te maken, dan wil u voortdurend uw inspanningen maximaliseren. Is nationale wetgeving inzake vennootschapsbelasting al complex, dan dragen buitenlandse regels en internationale fiscale wetgeving daar nog verder toe bij.
-
Compensation & Benefits
Om de beste talenten te kunnen aanwerven en houden, is het van essentieel belang om geoptimaliseerde en concurrerende loonpakketten te kunnen aanbieden. Grant Thornton helpt u met het samenstellen van aantrekkelijke pakketten op maat van uw activiteit en het profiel en expertiseniveau van uw medewerkers.
-
Transfer pricing
Onze experten helpen uw transfer pricing te documenteren en uw intra-groepstransacties en rapportering te organiseren. Zij ontwerpen en implementeren transfer-pricing-structuren, zowel voor lokale als voor internationale ondernemingen.
-
Global mobility services
Internationale tewerkstelling is een standaard praktijk geworden in het hedendaagse HR-beleid. Niettemin roept dit zowel bij de expat als bij de werkgever verschillende vragen op. Is een werkvergunning vereist? Welk arbeidsrecht en sociaal zekerheidsrecht is van toepassing? ...
-
Private client services
Familiebedrijven zijn generaties van ondernemers die hun organisatie opbouwen over jaren en generaties heen, vaak gepaard met persoonlijk risico’s om hun groeiambities te realiseren. Onze adviseurs begrijpen dat voor een familiebedrijf de accenten anders liggen en dat uw onderneming vaak meer betekent.
-
Juridische ondersteuning en contracten
Niet enkel bij sleutelmomenten zoals overnames, aandelentransacties en fusies is juridische ondersteuning van belang. Ook uw normale operationele activiteit kan juridische gevolgen hebben.
-
Vennootschapsrecht & overnames
Organisaties moeten zich naar verschillende stakeholders toe verantwoorden: aandeelhouders, bestuurders, management zowel intern als extern. Ondersteuning om aan alle rapporteringsvereisten te voldoen door een expert kan ongetwijfeld een meerwaarde betekenen voor uw organisatie.
-
Arbeids- en sociaal zekerheidsrecht
Het Belgisch arbeids- en socialezekerheidsrecht is een doolhof van reglementeringen waarin een werkgever gemakkelijk zijn weg verliest. Onze juristen adviseren u en staan u bij van bij de aanvang van de arbeidsrelatie met uw werknemer tot aan zijn uitdiensttreding (ontslag, pensioen, enz.).
-
ICT-recht & GDPR
Elke onderneming is afhankelijk van ICT-ondersteuning. Gelet op het bedrijfskritieke karakter van veel ICT-toepassingen is het afsluiten van degelijke contracten en absolute must. Grant Thornton beschikt over een uitgebreide expertise in de advisering over en redactie van diverse soorten ICT-contracten.
-
Legal Counsel as a Service
Heeft uw bedrijf nood aan een 100% betrokken ‘gespecialiseerde’ generalist die de ins and outs van uw bedrijf echt kent? Onze adviseurs redeneren vanuit uw business en verlenen pragmatisch juridische ondersteuning door op de hoogte te zijn van uw bedrijfsstrategie, haar operaties en de business specifics.
-
Accounting & reporting
Of u er nu voor kiest om onze experts in te zetten om uw volledige financiële rapportering te verzorgen of u hen als ondersteuning wenst in te zetten voor een welbepaald project of een gedeelte van uw boekhouding: wij hebben de kennis en ervaring om kwaliteitsvolle ondersteuning te bieden op maat van wat u nodig heeft.
-
CFO-as-a-Service
Wil je groeien, maar is een voltijdse CFO een brug te ver voor je bedrijf? Met CFO-as-a-Service krijg je financieel advies, op strategisch en operationeel niveau.
-
Outsourcing
Uw financiële informatie is een belangrijke management tool. Daarom is het belangrijk dat het volledige rapporteringsproces, van budgettering tot het indienen van jaarrekeningen en aangiftes volledig in lijn is met de ondernemingsstrategie en informatienoden.
-
Consolidatie
U staat voor de uitdaging om (geconsolideerde) cijfers steeds sneller ter beschikking te stellen, en dit in een reglementaire omgeving die permanent evolueert. U moet de juiste technische keuzes maken om flexibel te blijven wat de informatiesystemen en de organisatie van processen betreft.
-
Global Compliance and Reporting Solutions
Als ondernemer actief in verschillende landen, word je dikwijls geconfronteerd met diverse lokale verplichtingen. Dankzij onze Global Compliance and Reporting-dienstverlening bieden wij u de oplossing in dit regelgevend kluwen.
-
Waarden en cultuur
Onze waarden geven ons wereldwijd de juiste richting om onze klanten te begeleiden en zelf te groeien, zowel individueel als binnen onze teams.
-
Flexibiliteit en work-lifebalance
Flexibiliteit en verantwoordelijkheid zijn onze kernwaarden, op en naast de werkvloer. Dus jij kan ambitieus zijn en een goede work-lifebalance nastreven.
-
Klantenportefeuille
Leren en groeien doen we samen met onze klanten. Daarom krijg je een gevarieerde klantenportefeuille met bedrijven uit heel diverse sectoren.
-
Internationaal netwerk
Met 72.000 collega’s in meer dan 140 landen zijn we een van de grootste accountancy- en adviesorganiaties wereldwijd. Jij profiteert mee van al die expertise.
-
Inclusieve werkcultuur
Waar jij vandaan komt, is belangrijk voor ons. Diverse denkwijzen, achtergronden en ervaringen maken ons als organisatie net boeiend en scherp. We zijn oprecht geïnteresseerd in jou als mens, dus breng je volledige verhaal mee.
Privacyverklaring betreffende de verwerking van persoonsgegevens van sollicitanten
1. Wat is het doel van deze privacyverklaring?
Alle Belgische vennootschappen die lid zijn van Grant Thornton International Ltd. (hierna gezamenlijk, “Grant Thornton”, “wij”, “ons” en “onze” genoemd) begrijpen hoe belangrijk privacy is voor u en respecteren uw privacy.
In deze privacyverklaring wordt uitgelegd hoe Grant Thornton, als verantwoordelijke voor de verwerking, de persoonsgegevens van sollicitanten verwerkt in het kader van haar activiteiten. We kunnen deze verklaring van tijd tot tijd wijzigen, mocht dit nodig zijn.
Hieronder staat een overzicht van de verscheidene Belgische vennootschappen van Grant Thornton.
De vennootschap waarbij de vacature hoort treedt op als de verantwoordelijke:
Identiteit en contactgegevens van de verantwoordelijke |
||
Grant Thornton Belgium BV |
Uitbreidingstraat 72 bus 7, |
Contact: HR afdeling, |
Grant Thornton Accountancy, Tax & Legal |
||
Grant Thornton Efficiëntia BV |
||
Grant Thornton Bedrijfsrevisoren BV |
2. Welke persoonsgegevens verwerken wij?
De persoonsgegevens die wij verwerken betreffen onder meer, doch zijn niet beperkt tot:
· persoonlijke (contact)gegevens, zoals naam, voornaam, geslacht, adres, telefoonnummer, e-mail, enzovoort
· gegevens betreffende de aanwerving, zoals cv’s en/of sollicitatiebrieven, referenties en interviewnotities
· huidige en vorige beroepsactiviteiten
· academische curriculum
· professionele ervaring
· gewenst loon, onkostenvergoedingen, bonussen, toegekende voordelen van alle aard en andere vergoedingen, zoals bedrijfswagen, maaltijdcheques, telecom-abonnement, enzovoort
· gegevens betreffende de beroepsbekwaamheid, zoals behaalde diploma’s en getuigschriften, enzovoort
· gegevens betreffende licenties, toelatingen en vergunningen, enzovoort
· foto’s
· psychische beschrijvingen, zoals assessments
· immigratiestatuut, enkel indien dit vereist is in het kader van de beoordeling van de mogelijkheid tot aanwerving
· andere gegevens die u desgevallend uit eigen beweging aan ons zou bezorgen.
3. Hoe verzamelen wij uw persoonsgegevens?
Als algemene regel, verzamelen wij de persoonsgegevens rechtstreeks bij u.
Wij kunnen echter, in bepaalde omstandigheden, ook persoonsgegevens ontvangen van derde partijen (zoals een sollicitant die doorverwezen wordt door een head hunting kantoor, referenties van door u opgegeven personen, enzovoort) of deze zelf genereren (zoals eigen interviewnoties, enzovoort).
Van tijd tot tijd kunnen we gebruik maken van de diensten van derden (inclusief andere groepsentiteiten) in het kader van de rekrutering en kunnen wij ook persoonsgegevens over u ontvangen die door deze derden zijn verzameld in de loop van de uitvoering van hun diensten voor ons of anderszins. Wanneer dit het geval is, zullen wij, desgevallend, alle stappen ondernemen die vereist zijn door de toepasselijke wet- of regelgeving om ervoor te zorgen dat dergelijke derde partijen ons hebben verzekerd dat zij het recht hebben uw persoonsgegevens aan ons bekend te maken en we zullen dergelijke persoonsgegevens niet gebruiken voor enige ander doel dan de doeleinden waarvoor ze werden verzameld.
Wij zullen alleen persoonsgegevens verzamelen, verwerken of gebruiken, voor zover toegestaan of opgelegd door de toepasselijke wet- of regelgeving en rekening houdend met de doeleinden waarvoor ze werden verzameld.
4. Voor welke doeleinden verwerken wij uw persoonsgegevens?
We kunnen uw persoonsgegevens in het bijzonder voor, doch niet beperkt tot, de hierna vermelde doeleinden verwerken:
· het bepalen van uw geschiktheid voor indienstneming, inclusief de verificatie van referenties en kwalificaties
· beoordeling van de vereiste kwalificaties voor een bepaalde functie of taak (assessment)
· naleving van de toepasselijke arbeids- of tewerkstellingsregelgeving
· andere doeleinden die redelijkerwijs nodig zijn in verband met uw toekomstige tewerkstelling.
5. Wat is de rechtsgrond voor het verwerken van uw persoonsgegevens?
Wij kunnen uw persoonsgegevens verwerken op basis van de volgende rechtsgronden:
· het beoordelen van de opportuniteit tot het sluiten van een arbeidsovereenkomst en andere daarmee samenhangende contracten
· de nakoming van onze wettelijke verplichtingen
· uw toestemming, zoals voor gegevens die wij niet vragen, doch die u ons uit eigen beweging bezorgt of voor toevoeging van uw profiel aan onze wervingsreserve, enzovoort
· onze gerechtvaardigde belangen, zoals de naleving van onze administratieve en vennootschapsrechtelijke verplichtingen, enzovoort.
6. Aan wie geven wij uw persoonsgegevens door?
In zoverre toegestaan door de toepasselijke wet-of regelgeving, kunnen we uw persoonsgegevens onder meer delen met:
· onze werknemers en medewerkers die bij de sollicitatie en de beoordeling van kandidaturen betrokken worden
· onze dienstverleners (daarin begrepen, onze ICT-providers en sociaalrechtelijke dienstverleners) en
· andere partijen (inclusief andere entiteiten van Grant Thornton) die uw persoonsgegevens nodig hebben.
Elke overdracht van persoonsgegevens buiten de Europese Economische Ruimte (EER) is onderworpen aan waarborgen en/of overeenkomsten om de veiligheid van uw gegevens te garanderen.
Indien er geen adequaatheidsbesluit van de Commissie is voor het bestemmingsland, zullen wij bij doorgiften van persoonsgegevens gebruik maken van passende waarborgen, zoals beschreven in artikel 46 van de AVG, en dergelijke overdrachten en technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen worden gedocumenteerd overeenkomstig artikel 30 van de AVG. We maken bijvoorbeeld gebruik van standaardcontractbepalingen om de doorgifte van persoonsgegevens naar landen buiten de Europese Economische Ruimte (EER) te beschermen, en ervoor te zorgen dat er een gelijkwaardig niveau van gegevensbescherming van toepassing is op uw persoonsgegevens, zelfs als de EU-wetgeving inzake gegevensbescherming niet rechtstreeks van toepassing is.
7. Hoe worden uw persoonsgegevens beschermd?
Wij hebben technische en organisatorische maatregelen genomen om de vertrouwelijkheid, beschikbaarheid en integriteit van door ons verwerkte persoonsgegevens te waarborgen, die omvatten, maar zijn niet beperkt tot:
· het opstellen en bijhouden van beleid- en proceduredocumenten met betrekking tot informatiebeveiliging en gegevensbescherming
· het beoordelen en beheer van risico’s en incidenten
· het uitvoeren van technische beveiligingscontroles, zoals het gebruikmaken van informatieclassificatie, toegangscontrole en authenticatiemethoden, fysieke/omgevings-/netwerk/perimetercontroles, technologieën zoals encryptie, anonimisering, pseudonimisering of segmentering, technologieën voor indringerdetectie en -preventie, monitoring- en antimalwaresoftware; gegevensback-up, bedrijfscontinuïteit en noodherstel, enzovoort
· het onderzoek naar informatiebeveiligingsprogramma van leveranciers
· het organiseren van bewustmakingsopleidingen
· het deelnemen aan beveiligingscertificeringsproces en het uitvoeren van audits
· enzovoort.
8. Hoe lang worden uw persoonsgegevens bewaard?
Gegevens van sollicitanten worden bijgehouden voor maximum 180 dagen vanaf de dag van sollicitatie.
9. Wat zijn uw rechten als betrokkene?
Afhankelijk van de verwerking en de rechtsgrond beschikt u als betrokkene over een aantal mogelijkheden om controle te behouden over jouw persoonsgegevens:
· recht om uw gegevens in te kijken
· recht om uw gegevens aan te passen
· recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens
· recht om de gegevensverwerking te beperken
· recht om uw gegevens te laten wissen
· recht om uw eerder gegeven toestemming in te trekken
· recht om uw gegevens over te dragen
· recht om klachten in te dienen bij de bevoegde gegevensbeschermingsautoriteit.
Wij dienen u erop te wijzen dat deze rechten niet altijd absoluut zijn, dat wij in bepaalde omstandigheden gerechtigd zijn of zelfs wettelijk verplicht zijn om uw persoonsgegevens verder te verwerken en dat wij derhalve niet steeds (volledig) aan uw verzoek kunnen tegemoetkomen. In dat geval zullen wij u hierover informeren.
U kan deze rechten kosteloos uitoefenen, behoudens in geval van misbruik en in welk geval wij gerechtigd zijn administratiekosten aan te rekenen om aan uw verzoek te voldoen.
Indien u vragen heeft over deze privacyverklaring, als u zich vragen stelt over de wijze waarop wij uw persoonsgegevens beheren, of als u uw rechten wenst uit te oefenen, neem dan per e-mail contact op met HR afdeling: hr@be.gt.com.
Heeft u toch nog vragen of geraakt u er niet uit? Dan kan u contact opnemen met onze experten inzake gegevensbescherming en privacy via: privacyrights@be.gt.com