Koert Verbruggen nieuwe CEO van Grant Thornton België

Antwerpen - Bedrijfsadviseur Grant Thornton heeft zopas Koert Verbruggen aangesteld als zijn nieuwe CEO. Koert volgt Paul De Weerdt op met ingang van 1 november 2018.

Grant Thornton België kiest hiermee voor een opmerkelijke CEO die zijn sporen verdiende in de bancaire wereld. Daar heeft Koert Verbruggen doorheen de jaren diverse financiële instellingen een flinke transformatie laten ondergaan. Vanaf 2016 adviseerde hij vervolgens enkele bedrijven in hun strategische planning en begeleidde hun change traject. Tot hij werd aangezocht om Grant Thornton te vervoegen.

“Onze sector is in volle beweging en verandert razendsnel”, aldus Paul De Weerdt. “We zijn ervan overtuigd dat nieuwe inzichten en een andere focus zullen bijdragen om nog meer dynamisch in te spelen op het wijzigend verwachtingspatroon van de markt ten opzichte van ons beroep en om onze business klaar te stomen voor een bloeiende toekomst.” Zelf zal Paul De Weerdt het mandaat van voorzitter van Grant Thornton Belgium opnemen.

Voornaamste uitdaging

Koert Verbruggen staat nu voor de uitdaging om de Belgische vertegenwoordiger van Grant Thornton International verder te laten evolueren naar een full service adviseur waar elke cliënt – bedrijfsleider, kmo, multinational of overheidsinstelling – terecht kan voor gepersonaliseerd en pragmatisch advies. En dit alles aan tarieven die sterk worden geapprecieerd door onze cliënten omwille van de ruimschoots geleverde toegevoegde waarde.

Hoe wil hij deze uitdaging aanpakken?

“Onze business is een 100% people business.”, stelt Koert Verbruggen. “Teamgeest, diversiteit en hechte samenwerking zullen bij ons vooropstaan. Ervaren medewerkers zullen met plezier hun kennis delen met de jongeren en iedereen zal zich kunnen ontplooien op zijn of haar eigen ritme.”

Verder vult hij zijn ambitie aan: “We wensen voor iedereen een optimale work-life balans te garanderen. Op die manier willen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid concreet opnemen, waarbij we de ambitie hebben om geen    enkele burn-out of bore-out te kennen in ons bedrijf. Dergelijke bedrijfscultuur is de beste garantie om onze cliënten gepersonaliseerde oplossingen te bieden die hen meer sereniteit en minder zorgen geven, en hen bovendien de optie bieden om zelf sneller te groeien.”

Paul De Weerdt geeft vol vertrouwen de scepter door: “We zijn erg tevreden dat Koert de uitdaging aanneemt en Grant Thornton zal helpen bij het definiëren en vormgeven van een gepaste visie en globale strategie. Een opdracht die hij als expert strategisch en change management ongetwijfeld met brio zal vervullen.”

kopieer tekst artikel